شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی

بازرسی و نگهداری مناسب اطمینان حاصل می کند که کپسول آتش نشانی شما برای استفاده در مواقع اضطراری آماده است

کپسول های آتش نشانی اولین خط دفاعی در برابر آتش سوزی های کوچک هستند و باید کاملا شارژ یا تحت فشار باقی بمانند تا در مواقع اضطراری موثر باشند. اما بسیاری از صاحبان ساختمان‌ها که مسئول نگهداری از خاموش‌کننده‌ها هستند و مطابق با قوانین هستند، مطمئن نیستند که چه زمانی شارژ مجدد کپسول آتش‌نشانی ضروری است یا چگونه آن را انجام دهند. این راهنما پاسخ های مورد نیاز شما را ارائه می دهد و فواصل نگهداری انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) مشخص شده در NFPA 10: استاندارد برای کپسول های آتش نشانی قابل حمل را ارائه می دهد.

بیایید نگاهی به دستورالعمل های شارژ مجدد کپسول های آتش نشانی بیندازیم، از جمله:

  • چه زمانی و چرا خاموش کننده ها نیاز به شارژ مجدد دارند
  • فرآیند شارژ مجدد کپسول های آتش نشانی
  • تصمیم گیری در مورد شارژ مجدد یا تعویض خاموش کننده های خود

اگر به دنبال خرید کپسول های آتش نشانی هستید، می توانید فروشگاه  آنلاین ما مراجعه کنید.

چرا کپسول های آتش نشانی نیاز به شارژ مجدد دارند؟

شما اجازه نمی دهید ماشین شما تمام عمر خود را بدون تعمیر و نگهداری معمول بگذراند و انتظار داشته باشید که همیشه به درستی کار کند.

همین اصل در مورد کپسول های آتش نشانی نیز صدق می کند. همانطور که ماشین شما نیاز به تعمیر و نگهداری معمول دارد، کپسول های آتش نشانی شما نیز برای کار در مواقع اضطراری به تعمیر و نگهداری نیاز دارند. این تعمیر و نگهداری همه چیز را شامل می شود، از تعویض مواد خاموش کننده که با گذشت زمان یا به دلیل استفاده کاهش می یابند، تا جداسازی و مونتاژ مجدد خاموش کننده ها برای اطمینان از سالم بودن هر جزء.

یک کپسول آتش نشانی باید به طور منظم بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که همیشه عامل اطفاء کننده کافی برای کنترل آتش در مواقع اضطراری وجود دارد.

در زیر لیستی از رویدادهای خاص است که نشان می دهد زمان شارژ مجدد یک کپسول آتش نشانی فرا رسیده است:

  • کپسول آتش نشانی به معاینه داخلی یا بازه آزمایش هیدرواستاتیکی که توسط NFPA 10 تنظیم شده است، رسیده است
  • کپسول آتش نشانی استفاده شده/تخلیه شده است.
  • بازرسی نشان می دهد که یک کپسول آتش نشانی آسیب دیده یا ضعیف شده است.

چه زمانی برای شارژ مجدد؟
اول و مهمتر از همه، اگر کپسول آتش نشانی استفاده شده باشد، باید دوباره شارژ شود. چه از آن برای سرکوب آتش استفاده شده باشد، چه در عملیات خرابکاری استفاده شده باشد یا به طور تصادفی تخلیه شود، حتی اگر هیچ یک از موارد ذکر شده رخ نداده باشد باز هم باید کپسول خاموش کننده آتش شارژ مجدد گردد و مواد داخل آن تعویض شود.

شارژ مجدد کپسول آتش نشانی

در شارژ مجدد و بازرسی داخلی، کپسول آتش نشانی به طور کامل جدا می شود. تمامی قطعات بازرسی و تمیز می شوند و قطعات شکسته تعویض می شوند. پس از تکمیل، خاموش کننده دوباره کنار هم قرار می گیرد و دوباره در خدمت قرار می گیرد. این بازرسی ها و نگهداری داخلی بسته به نوع دقیق خاموش کننده می تواند از یک بار در سال تا یک بار در هر شش سال متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *